úterý 10. listopadu 2015

Dopis literární postavě

ZADÁNÍ: Napište dopis své oblíbené literární postavě
POPIS: Dopis Mie, z knížky If I Stay (Jestli zůstanu)

***

Milá Mio,
píšu ti, přestože se známe jen od vidění. Možná ani netušíš, že existuji, ale o to tady nejde. Vím, co se ti dnes přihodilo a dobře tě chápu. Rodiče máš mrtvé, tvůj malý bráška odešel nedávno za nimi a ty? Zůstala jsi úplně sama. Nevíš, jestli zůstat nebo odejít.


Vzpomínám si, že poprvé, když jsem tě zahlédla v naší rozlehlé škole, jak sama sedíš v učebně a hraješ na cello, tak procítěně, jak jen to vůbec jde, se mi skoro zastavilo srdce. Nebyla jsem sama, kdo tě pozoroval. V ten samý okamžik tě sledoval ten kluk. Ano, ten kluk, který tu teď sedí na chodbě, pláče a prosí, aby si zůstala.
On tě miluje, víš? Miluje, stejně tak, jako tvá nejlepší kamarádka, i jako tví prarodiče. Oni tu pro tebe jsou a zůstanou. Zůstanou silní až do konce. Stále máš rodinu, co tě potřebuje a to se ti snažím ukázat. Vím, jak je to těžké. Vím, že já, skoro prakticky cizí člověk, ti nemám do toho co mluvit.
Přesto to dělám. Píši tento dopis a sama ani nevím proč. Chci ti říct jedno. Kdybych já byla na tvém místě, nebyla bych asi tak statečná jako ty. Ty alespoň uvažuješ nad tím, že zůstaneš, zato já… Bez své rodiny neudělám ani krok. Odešla bych.
Nevím, jak se nakonec rozhodneš, ale pokud odejdeš, budu vědět proč, stejně, jako kdyby si zůstala. Jestli nás, tvou rodinu i přátelé musíš opustit, tak to udělej. Pokud nechceš bojovat, přestaň. Vzdej to.
Pamatuj ale, že když zůstaneš, tak ti, co odešli, budou stále ve tvém srdci. Už napořád.
Tvá Agi

Žádné komentáře:

Okomentovat

Předem děkuji za každý komentář :)