úterý 10. listopadu 2015

Rituály v našem životě

ZADÁNÍ: Rituály v našem životě - jak je vnímáme? Co jsou to rituály přesně?
POPIS: Můj pohled na rituály. Přiznávám, že mě toto téma moc nezaujalo, takže text je možná oproti mým ostatním slohům/povídkám kostrbatý.

***
Myslím si, že rituály nejsou v dnešní době moc rozdílné s návyky. Ulehčují naše každodenní jednání a chování. I když se to zdá na první pohled nemožné, mohou někomu rituály komplikovat i jeho život. Co člověk, to jiný pohled na rituály. Pro někoho je to obřad či ceremoniál, prostě chování založené na tradičních, jasně daných pravidlech.


Můj názor je smíšený. Já si myslím, že se může také jednat o činnost, která má přesně stanovený postup. A když se často opakuje, může se z ní stát rutinní záležitost. Například já se bojím pavouků a tak se každý večer koukám pod postel, zda nějaký není nablízku. Někdo by se mi mohl smát, ale je tomu tak. A je to rituál? Myslím, že ano, protože rituál není něco, co vykonává každý. Rituál je něco, co je člověku blízké a vlastní, něco, co dělá každý den, každý týden nebo třeba každé pondělí.

Někteří třeba za svůj rituál považují ranní vaření kávy nebo čaje, v přesně stanovenou dobu. A nabízí se otázka, proč to dělají? Odpověď není nijak složitá. Dělají to, protože chtějí.

A o tom rituály jsou. Chceme je vykonávat a plnit, protože díky nim začínáme věřit v naše sny. Nebo tak to alespoň vnímám já.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Předem děkuji za každý komentář :)