středa 11. listopadu 2015

Zatoulaný dopis

POPIS: Roku 1923 se na jedné poště objevil zatoulaný dopis. Byl nedoručitelný, a to proto, že na obálce neměl adresáta.
Aneb když Rosalie píše o svém smutku ze ztráty Emmetta své drahé přítelkyni Alice.


Drahá přítelkyně,
píši Vám se zármutkem, a že je ho vskutku požehnaně.
Dnes je tomu totiž pět let od té doby, co válka skončila. Vy víte, co to pro mne znamená. Ach ano, pět let, co můj milý v této proklaté válce zahynul. Celých těch pět let smutním a dnes obzvláště. A celých těch pět let lituji, že já hloupá ho nijak neochránila. I když možná nebylo jak. Pořád mám před očima tu scénu, jak ode mne odchází.
Jsou to hrozné časy. Nikdo nikoho nemá. Já také přátele i rodinu skoro postrádám. Možná to je ten důvod, proč píši zrovna Vám. Jste ode mne tak daleko, že jsem musela až přemlouvat sebe samu, abych Vám doopravdy napsala. A teď jen zbývá doufat, že tento dopis dorazí. To víte, dnešní pošta, to je hrůza. A že já moc dobře vím, o čem mluvím.
Možná se k Vám nakonec i vypravím. Ano, to bude nejlepší. Sama bych to asi nezvládla. Občas mám chuť i do hrobu vkročit, ačkoli i v něm bych se obracela strachy a zármutkem.
Vy jste totiž to jediné, co mi zbylo, má drahá Alice. Musíme se obě dvě modlit, aby to proklaté období skončilo.
S uctivým pozdravem,
Rosalie

Žádné komentáře:

Okomentovat

Předem děkuji za každý komentář :)